Polak zwycięzcą międzynarodowego prestiżowego konkursu graficznego Fotolia TEN

Konkurs TEN

Sebastian Powszuk, 24-letni grafik z Polski, został zwycięzcą kreatywnego konkursu graficznego Fotolia TEN, wygrywając m.in. międzynarodową kampanię reklamową o wartości ok. 750 000 zł. Jego praca, której przewodnim tematem jest „Podróż”, została wybrana jako najlepsza z pośród 1260 grafik nadesłanych z całego świata. W konkursie wyróżniono również pracę drugiej osoby z Polski – w kategorii „Lifestyle”.

Kolekcja TEN to kreatywny projekt promujący sztukę cyfrową, w którym udział wzięło 101 światowej sławy artystów cyfrowych. Ich prace były oferowane do ściągnięcia bezpłatnie (24h) przez kolejnych 10 miesięcy, począwszy od grudnia 2011 roku. 10 września 2012 r., został ogłoszony międzynarodowy konkurs kreatywny zainspirowany tym projektem. To prestiżowa impreza – z dedykowaną konkursową stroną na Facebooku: http://www.tencollectioncontest.com – w której wzięli udział graficy z obszaru „digital art” z całego świata. Przez miesiąc wszyscy uczestnicy wysyłali swoje prace, które – zgodnie z regulaminem – musiały nawiązywać do jednego z takich tematów jak: biznes, rodzina, podróż, pieniądze, żywność, lifestyle, abstrakcja, street art, mobile oraz drinks. Ponadto, każdy projekt musiał być zapisany jako plik PSD i stworzony przy użyciu przynajmniej trzech zdjęć z serwisu Fotolia, które zostały wykorzystane przez artystę z Kolekcji TEN. Do tworzenia plików konkursowych mogły być wykorzystywane także prywatne obrazy oraz inne pliki z bazy Fotolii. Zwycięzcy konkursu Fotolia TEN otrzymują nagrody o łącznej wartości ok. 850 000 zł.

 © Sebastian Powszuk / Fotolia. Zwycięska praca przedstawia motyw „Podróż”

 W ciągu jednego miesiąca zebraliśmy na naszej stronie na Facebooku 1260 prac pochodzących z 20 krajów, z przewagą uczestników z Francji, USA i Włoch. Ci ostatni wykazali też żywe zainteresowanie obrazami, z ponad 35 000 kliknięciami „Lubię to” na Facebooku i przyczynili się do zasięgu, który objął ponad 250 000 internautów. Jest to bardzo satysfakcjonujący wynik, tym bardziej że potwierdzony wysoką jakością ogólną prac wszystkich uczestników. Zwycięski projekt autorstwa Sebastiana Powszuka odpowiadał w sposób perfekcyjny założeniom konkursu, jak również ukazał dużą kreatywność twórcy i zaplecze techniczne w zakresie kompozycji, manipulacji cieniem i światłem oraz ogólnie fotomontażu. Jesteśmy tym bardziej zadowoleni z rezultatu konkursu, w którym zwyciężył młody utalentowany grafik, do tej pory nie znany szerokiej publiczności. Dzięki naszej inicjatywie, będzie miał szansę zobaczyć swoją pracę w międzynarodowej kampanii reklamowej – wyjaśnia Oleg Tscheltzoff, Prezes i współzałożyciel banku zdjęć Fotolia.

Tak konkurs komentuje Beata Jaroszewska, dyrektor operacyjny Fotolia na Polskę:

Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że konkurs wygrał nasz rodak, Sebastian Powszuk. Mimo, iż wybór był bardzo trudny, Jury, czyli 10 twórców obrazów z kolekcji TEN, reprezentanci serwisu Fotolia oraz partnerzy konkursu (Wisibility, Amkashop), przyznając nagrodę wzięło pod uwagę inspirację, technikę oraz refleksje artysty. To właśnie połączenie tych trzech elementów sprawiło, że praca Sebastiana została doceniona i wyróżniona jako najlepsza na tle międzynarodowej konkurencji. Nagroda dla Sebastiana oraz wyróżnienie dla Vana za kreację w temacie „Lifestyle” potwierdza, że Polska i nasi artyści cyfrowi reprezentują wybitny poziom w skali całego świata – powiedziała Beata Jaroszewska.

Sebastian Powszuk:

Sebastina PowszukGrafik i webmaster w firmie Biapol w Warszawie, Sebastian Powszuk, nadal nie dowierza, że pokonał międzynarodową konkurencję. – Kiedy Fotolia oznajmiła mi, że wygrałem ten konkurs, nie wierzyłem własnym uszom – opowiada spontanicznie o własnej reakcji na zwycięstwo. – Nadal nie dowierzam, mówi. Od dziecka zauroczony grafiką i sztuką cyfrową, ten 24-letni samouk, który źródeł inspiracji poszukuje głównie w internecie, ale także we wszystkim, co go otacza (kino, książki, życie...), określa sam siebie jako perfekcjonistę. – Nie mogę zasnąć, jeśli nie skończę projektu, który zacząłem. Nad pracą konkursową pracowałem przez jeden weekend z krótkimi przerwami – dodaje Sebastian.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Translator

plenfrdeitptrues

Facebook

Social Media

Studio Graficzne

Strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Czytaj więcej